Bedenktijd en annuleren
Heb je per ongeluk een verkeerde bestelling gedaan? Of wil je je bestelling om een andere reden annuleren? Dat kan natuurlijk. Zelfs kosteloos
Voorwaarden
Annuleren is natuurlijk mogelijk. Doe dat binnen 14 dagen. Let daarbij op het volgende:
Als je een dienst, zoals bellen of een zenderpakket, bestelt gaat de bedenktijd van 14 dagen in zodra je een bevestigingsmail van ons ontvangt. Dat geldt ook voor wat je van ons in bruikleen krijgt: de Ziggo Mediabox XL, Mediabox Next, je modem en eventueel extra mediaboxen.
Als je een product bij ons koopt, dan gaat de bedenktijd in zodra je het product ontvangt.
Wil je je bestelling annuleren, bel dan naar 030 200 3631.
Veelgestelde vragen
Nadat je de bevestigingsbrief van Ziggo hebt gekregen, heb je 14 kalenderdagen bedenktijd. Dit is wettelijk bepaald. Binnen deze periode kun je zonder kosten afzien van de bestelling en hem terugdraaien?
Heb je een Wi-Fi booster van Ziggo? Dan krijg je zelf 30 kalenderdagen bedenktijd. Dan kun je op je gemak beoordelen of het bereik in (en om) het huis nu wel naar wens is.
Maak je binnen deze periode verbruikskosten, dan brengen we deze in rekening. Dit zijn bijvoorbeeld kosten die je maakt als je naar betaaldiensten belt of een film besteld via Ziggo On Demand.
Heb je op tijd geannuleerd, maar kon je al tv-kijken, internetten of bellen? Dan hebben we al abonnementskosten in rekening gebracht. Maar wees gerust. Zeg je Ziggo vaarwel, dan storten we het bedrag terug op je rekening zodra de annulering is verwerkt. Dit valt altijd binnen de wettelijke termijn van 14 dagen. Blijf je wel klant bij ons, dan verrekenen we dit bedrag op je eerstvolgende factuur.
Wil je toch iets anders? Bijvoorbeeld omdat je gebruik wilt maken van een andere actie? Of ben je niet tevreden over een apparaat dat je hebt ontvangen? Laat het ons dan binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling weten. We helpen je dan graag verder.
Ja, dit kan via het modelformulier voor herroeping (annuleringsformulier). Vul het formulier in en stuur deze naar Ziggo. Maar, een beller is nog steeds sneller. Je annulering is dan direct geregeld en je komt niet zonder tv, internet of telefoon te zitten.
Heb je al een pakket ontvangen en wil je het apparaat omruilen of de bestelling annuleren? Dat kan natuurlijk.
De apparatuur die je van Ziggo hebt gekregen, blijft eigendom van Ziggo. Deze willen we dus graag terug in de originele doos.
Als je annuleert:
Als je binnen de bedenktijd annuleert, stuur je de apparatuur in de originele doos naar Ziggo. Dit kan naar het volgende adres:
Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB VENRAY
Als je apparaat vervangen wordt:
De verzendverpakking van het nieuwe apparaat kun je ook gebruiken als retourdoos. In deze doos zit ook een retourinstructie.
- Plaats het apparaat inclusief de voeding (ook de smartcard en afstandsbediening in het geval van een mediabox) in de doos.
- Plak de adressticker links boven op de deksel. Vul op de sticker je naam, postcode en huisnummer in. Je vindt deze sticker op de achterzijde van de instructie.
- Plak de doos (of dozen) dicht met de bijgeleverde ‘breekbaar’ etiketten.
- Lever de doos in bij een PostNL Servicepunt naar keuze of aan de PostNL pakketbezorger bij je in de wijk en stuur de apparatuur gratis retour.
- Op post.nl kun je de adressen en openingstijden van alle servicepunten in de buurt vinden.
- Vraag bij het PostNL Servicepunt of aan de PostNL Pakketbezorger altijd om een afleverbewijs als bevestiging en bewaar dit goed.
Is de verpakking van het nieuwe apparaat niet bruikbaar? Dan kun je voor het vervangen ook een andere doos gebruiken. Zorg dat het apparaat niet te veel kan schuiven door de doos voldoende op te vullen.